داروخانه دکتر محمد صادق زارعی نژاد

تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک می باشد و وبلاگ داروخانه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد.لطفا جهت سفارش اقلام دارویی مورد نظر با شماره 07153310646 تماس بگیرید.

داروخانه دکتر محمد صادق زارعی نژاد

تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک می باشد و وبلاگ داروخانه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد.لطفا جهت سفارش اقلام دارویی مورد نظر با شماره 07153310646 تماس بگیرید.

این وبلاگ اهداف ذیل را پیگیری می کند:

- ارایه اطلاعات در مورد داروخانه٬ اقلام موجود ٬ نحوه خدمات٬اقلام کمیاب و...
- توصیه های دارویی در جهت اصلاح فرهنگ مصرف دارو
- مسائل روزمره داروخانه
- پاسخ به سوالات دارویی و معرفی داروهای جدید
- ساخت داروهای ترکیبی
- مشاوره پوست و مو
- مشاوره محصولات آرایشی و بهداشتی و معرفی برندهای جدید
- مکمل های ورزشی و رژیمی

+از شما دوستان عزیزم (همکاران ارجمند داروساز و پزشک ـ علاقمندان به دارو و درمان وبیماران محترم) خواهشمندم ما را در رسیدن به این هدف یاری نمایید.

هرگونه بهره برداری با ذکر منبع مجاز میباشد.

آخرین مطالب

قرص Euthyrox

 

Euthyrox، ساخت کشور آلمان، شرکت Merck

 

قرص لوتیروکسین سدیم با نام تجاری  Euthyrox برای تشخیص و درمان کم کاری تیروئید، پیشگیری و درمان گواتر و سرطان تیروئید و نیز بررسی عملکرد تیروئید به کار می رود



موارد منع مصرف

این دارو در تیروتوکسیکوز، سابقه پرکاری تیروئید، حساسیت به هورمون های تیروئیدی و بیماری های قلبی-عروقی( آنژین صدری، آترواسکلروزیس، بیماری سرخک کرونر، زیادی فشار خون و انفارکتوس میوکارد) نباید مصرف شود.


عوارض جانبی

معمولاً با مصرف مقادیر زیاد دارو ایجاد شده و به صورت درد آنژینی، آریتمی قلبی، طپش قلب، کرامپ های عضلانی، تاکی کاردی، اسهال، استفراغ، لرزش، بی قراری، تحریک پذیری، بی خوابی، سردرد، گرگرفتگی، تعریق، کاهش وزن و ضعف عضلانی بروز می نماید.


موارد احتیاط

در صورت تجویز همزمان با داروهای ضد انعقاد، تنظیم مقدار مصرف آنها بر اساس زمان پروترومبین لازم است. کلستیرامین سبب تأخیر و جلوگیری از جذب دارو می شود، بنابراین بین تجویز دو دارو باید 5-4 ساعت فاصله باشد. مصرف همزمان با داروهای مقلد سمپاتیک اثر دارو را زیاد می کند و در افراد مبتلا به بیماری سرخگ کرونر که داروی مقلد سمپاتیک دریافت میکنند، خطر تشدید بیماری کرونر وجود دارد.



اشکال دارویی

قرص 75،100،125،150، 50 میکروگرم






 



نظرات  (۱۰۳)

سلام وبتون خیلی جالب بود خوشحال میشوم به ما هم سری بزنید 
سلام ببخشید اگه میشه نحوه مصرف این قرص رو بگی ممنون میشم
پاسخ:
 با سلام 
هرروز صبح ناشتا نیم ساعت قبل صبحانه ١ تا ١/٥ عدد با توجه به تشخیص و تجویز بزشک
سلام ایا این دارو موجب درد در معده میشود
پاسخ:
با سلام 
خیر
باسلام آیامصرف این قرص درکم کاری تیروییدبه صورت همیشگی هستش
پاسخ:
با سلام 
خیر تا زمانی که عملکرد غده تیرویید و سطح هورمونها تنظیم شود. 
سلام ببخشید الان این قرص رو دارید؟
پاسخ:
سلام 
واحد ٥٠ میکرو گرم موجود میباشد
سلام. آیا استفاده از این قرص در بارداری ممنوعیت داره و ممکنه عوارض داشته باشه؟
پاسخ:
با سلام 
خیر ممنوعیت ندارد
سلام خسته نباشید 
میخواستم بدونم این قرص باعث میشه چاقی که براثر کم کاری تیروئیده از بین بره؟
پاسخ:
سلام بله 
سر ساعت خاصی باید هر روز صبح مصرف شه؟ 
بعد از مصرف خوابیدن اشکالی ندار؟
پاسخ:
با سلام 
سر یک ساعت مشخص مصرف شود بهتر است و خوابیدن بعد از ان اشکالی ندارد.
سلام من از این دارو ١٠٠میکروگرمش دارم روزی٢عددبرای کم کاری تیرویید میخورم و از وقتی شروع کردم سردرد عجیبی بعداز ظهرها میگیرم ایا مشکل از چیز دیگه ای هست یا بخاطر این قرصاست 
پاسخ:
با سلام 
اگر اوایل مصرف دارو هستید طبیعی است در غیر اینصورت با پزشک مشورت کنید شاید نیاز به تغییر و تعدیل دوز مصرفی باشد
سلام کم کاری تیروئید دارم لیووتریوکسین مصرف میکنم 
فرق این قرص با اون در چی هست 
پاسخ:
سلام یوتروکس برند آلمانی این دارو است 
سلام
این قرص در حال حاضر موجوده؟

پاسخ:
با سلام 
متاسفانه خیر
سلام من در دوران بارداری استفاده میکنم ۱۰۰گرم.تا چه مدت باید مصرف کنم؟

پاسخ:
با سلام 
منع مصرف ندارد و دوره ی مصرف ان بسته به نظر پزشک متخصص زنان و غدد میباشد.
سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون
از عوارض این قرص لکه بینی غیر عادت ماهیانه هم هست؟
پاسخ:
با سلام 
خیر همچین عارضه ای ندارد.
باسلام و عرض خسته نباشید احتراما دارویی که برای کم کاری تیروئید گرفته ام نام تجاری آن Euthyrox 100است اما نام فارسی آن اثیروکس 100 مکروغرام    لیفوثیروکسین صودیوم است آیا فرقی ندارد و همان داروی کم کاری تیروئید است 
پاسخ:
با سلام 
خیر تفاوتی ندارد 
با سلام، من نمونه خارجی این قرص رو مصرف میکردم Euthyrox100 ، ولی متاسفانه دیگه پیدا نمیشه تو داروخونه ها و مجبورم ایرانیشو مصرف کنم، ممکنه راهنمایی بفرمایید که چه واحدی از نمونه ایرانیشو  مصرف کنم؟ 
پاسخ:
با سلام 
لووتیروکسین ٠/١
سلام ، من چطور میتونم این دارو رو تهیه کنم متاسفانه هیچ کجا پیدا نمیشه 
پاسخ:
با سلام 
متاسفانه یوتروکس کمیاب شده 
با سلام
من یه سری مشکلات داشتم و به دکتر مراجعه کردم و آزمایش تیروئید دادم
جواب آزمایش از حد نرمال بالاتر بود،حالا سوالم اینه که تیروئید من پر کاره یا کم کار و دکتر این قرص رو برام تجویز کرده
ممنون
پاسخ:
با سلام 
برای تشخیص اینکه تیرویید کم کار یا پرکار است نیاز به بررسی دقیق سطح و نوع هورمونها در آزمایش میباشد
  • افشین شریفی
  • سلام قرص لووتروکسین خارجی 100 میخواستم من ارومیه هستم ایا برای شما موجود است برام بفرستید کلیه هزینه ها پرداخت میکنم
    پاسخ:
    با سلام 
    متاسفانه موجود نمیباشد.
  • ایمان رحمانی میبدی
  • سلام اقای دکتر من رحمانی از میبد یزدم این قرص میخواستم اگه دارید برام بفرستین نیست تو استان یزد
    پاسخ:
    با سلام 
    متاسفانه موجود نمیباشد.
    با سلام  مادرم مدت 6 سال است که این قرص رو مصرف میکنه ولی متاسفانه هر داروخانه ای که مراجعه کردم گفتند که موجود نیست. علت ناموجود بودن این دارو چیه ؟ آیا مشابه ایرانیش به درد بخور هست؟
    پاسخ:
    با سلام
    متاسفانه توزیع برخی از داروهای خارجی همیشه سهمیه ای بوده 

  • امیر بهادر دهخدایی
  • سلام خسته نباشین
    من این دارو برای پدرم میخوام ولی ما کرجیم.
    چطوری این محصول از این جا باید بخرم?
    پاسخ:
    با سلام
    متاسفانه درحال حاضر موجود نمیباشد
    ارسال دارو از طریق پست انجام میگیرد.
  • فرین ناصرعصر
  • سلام.خسته نباشید.
    مادر من تازه عمل کرده کل تیروییدش رو برداشتن. روزی1 عدد باید مصرف کنه.ولی آسم بسیار شدید میگیره. روزی که نمیخوره کاملا خوب میشه؟چیکار میتونه بکنه.
    پاسخ:
    با سلام 
    برای تغییر در دوز مصرفی یا نوع دارو باید تحت نظر پزشک متخصص باشند.
    سلام با عرض خسته نباشید 
    خانم من بخاطر ضعیف بودن و لاغری به دکتر مراجعه کرد و از این قرص ب ایشون دادن، من کامنتهایی رو ک خوندم اکثرا بخاطر کم کاری ترویید و چاقی بود، الان ب نظرتون استفاده دارو برای خانمم درست هست؟ 
    پاسخ:
    با سلام 
    همانطور که فرمودید این دارو برای رفع کم کاری تیرویید میباشد
    اگر همسرتان ازمایشهای مربوط به تیرویید را انجام داده اند و پزشک با توجه به نتیجه این دارو را تجویز کرده به هیچ وجه سرخود مصرف ان را قطع ننمایید
    سلام در حال حاضر این دارو را دارید؟
    اگر هست برایم ارسال کنید یا آدرس بدهید مراجعه کنیم.
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر متاسفانه در حال حاضر موجود نمی باشد
    سلام من حدود دو ساله متوجه کم داری تیروئیدم شدم و دکترم برام Euthyrox100 تجویز کرده و خوشبختانه تیروئیدم تنظیم شده ولی بتازگی متوجه شدم گرفتگی عروق دارم و آنژیوپلاستی کرم آیا ممکنه مشکل قلبی من به این علت باشه که دیر متوجه این مشکلم شدم؟ در ضمن من اهوازم و نمونه آلمانیش
    Euthyrox100 اینجا گیر میاد کسی خواست خوشحال میشم کمکش کنم
    باسلام وخسته نباشید
    خانم من همزمان سیپرو250ولیفوثیروکسین صودیوم 100 مصرف میکندازهمان موقع سردردگیجی وتهوع دارد 
    پاسخ:
    با سلام 
    قرص سیپرو فلوکساسین را بعد از غذا و با معده پر و لووتیروکسین را یک ساعت قبل صبحانه به صورت ناشتا استفاده نمایید.
    سلام
    من در حدود یک ماهه قرص euthyrox 100 رو بجای نمونه ایرانیش استفاده میکنم الان دو سه روزه دچاره گزگز یا مورمور شدن کف پای چپ شدم که امروز مداوم از صبح تا شب بوده 
    ایا این از عوارض این قرص هست؟ممنون میشم راهنماییم کنید
    پاسخ:
    با سلام 
    احتمال دارد در صورت ادامه ی این عارضه در چند روز اینده مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک جهت تغییر دوز درمانی مشورت نمایید.
    باسلام
    من حدود یکسال است که این قرص را مصرف میکنم قبلا هم لووتروکسین مصرف می کردم
    حدود 4 هفته است که متوجه ریزش ابرو و مژه ام شده ام خیلی نگرانم. به دکتر پوست و مو مراجعه کردم و قرص هایی برای سلامت مو دادند نگرانی زیادم بدلیل این است که پانزده ساله هستم
    ممکن است از اثرات این دارو باشد؟اگر توصیه ای دارید ممنون میشوم بنویسید
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر این عارضه مربوط به مصرف این دارو نیست 
    مکمل های تقویتی که برای رشد مو و مژه توسط متخصص تجویز شده را به طور کامل مصرف نمایید.
    سلام.قرص اثیروکس با لووکسین چ فرقی میکند؟
    پاسخ:
    با سلام 
    تفاوت فقط در کشور تولید کننده است ماده موثره یکسان میباشد.
    با سلام و خسته نباشید
    چهار سال است که طی آزمایش مشخص شده تیروئید من از نوع هاشیماتو میباشد و دکتر گفته تا آخر عمر باید از قرص لوتیروکسین استفاده کنم. آیا مصرف مادام العمر آن عوارضی ندارد؟ چون شنیدم رو حافظه در مصرف طولانی مدت تاثیر میگذارد.
    ممنون میشوم پاسخ دهید.
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر در این مورد برای شما مصرف این دارو بسیار با اهمیت است نگران این شنیده ها نباشید
    اگه بطور منظم قرص و مصرف نکنیم چی میشه؟ آخه نمیتونم تا اخر عمرم قرص بخورم
    پاسخ:
    با سلام 
    دوره درمان اگر به صورت کامل انجام شود نیاز به مصرف دایم نیست مگر در موارد خاص

    سلام وقت بخیر
    مدتی هست که اتجویز پزشک قرص یوتروکس 50 مصرف میکنم ولی دچار ریزش موی شدیدی شدم در صورتی که قبلا اینطور شدید نبود،آیا این میتونه از عوارض دارو باشه؟
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر چنین عارضه ای برای این دارو در منابع ذکر نشده 
    سلام اقای دکتر من کم کاری تیرویید دارم قرص اثیروکس ۱۰۰ مصرغ میکنم  این دو ماهه پریود نشدم ممکنه ازاین قرص باشه
    پاسخ:
    با سلام 
    در مورد شما علت اختلال در  سیکل قاعدگی بیشتر مربوط به کم کاری تیروئید میباشد
    با سلام و خسته نباشید.
    من حدود ۲۰روز هست که قرص لووتیروکسین مصرف میکنم برای کم کاری تیرویید طبق دستور پزشت،قبل از اون برای درمان بیماری قلبم قرص متوهگزال مصرف میکردم و هم چنان مصرف می کنم،اما با شروع مصرف قرص تیروییدم دچار تنگی نفس شدید و درد قفسه ی سینه و سوزش قلب شدم،این علایم میتونه به دلیل مصرف قرص لووتروکسین باشه؟و اگر باشه چه دارویی میتونه جایگزین اون باشه؟من خیلی نگران هستم.
    پاسخ:
    با سلام 
    لطفا مصرف دارو را قطع کنید و با پزشک متخصص غدد برای تعویض دارو  مشورت نمایید 
    سلام روز بخیر 
    اگر بعضی اوقات فراموش کنیم که قرص را ناشتا بخوریم تایم جایگزین داره ؟
    پاسخ:
    با سلام 
    بهتر است یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف قرص جهت جذب بهتر دارو غذا مصرف نشده باشد 
    سلام  آیا این دارو برای کسی که دچار کم کاری تیروئید بالینی  ( subclinical)  است مناسب می باشد؟   دوز مناسب چقدر است؟  tsh  من  9 است ولی t4  و  t3 کاملا نرمال می باشد.  ممنون میشم بگید
    پاسخ:
    با سلام 
    تجویز و تشخیص سطح بیماری فقط توسط پزشک متخصص و با توجه به نتیجه ی کامل ازمایش باید انجام بگیرد

    سلام من کم داری تیروئید دارم و دکتر حدود سه ماه است برای من  Euthyrox100 تجویز کرده هفته ای دو روز نصف و بقیه  روزها رو یک عدد می خورم. مدتی هست که دچار خارش بدن شدم آیا می تواند حساسیت به این دارو باشد؟

    پاسخ:
    با سلام 
    خیر
    سلام میخواستم بدونم این قرص رو دارید و اگر الان نیست کی وارد میشه ؟
    پاسخ:
    با سلام 
    بله در حال حاضر موجود است لطفا با شماره داروخانه تماس بگیرید 
    سلام.
    من نه تیروییدکم کار ونه پرکار دارم بلکه ندول تیروییدی دارم.دکتر قرص اثیروکس را برایم تجویز کرده..حالا میخواستم بدونم که بامصرف این قرص امکان اینکه ندول از بین بره هست یا باید  برای همیشه از این دارو استفاده  کنم.
    باتشکر
    پاسخ:
    با سلام


    تجویز این دارو بستگی به نظر پزشک معالج داشته است
    سلام
    من این قرص و بدون دستور دکتر کنار گذاشتم و نمیخورم . 
    میخواستم بدونم ضرر داره ؟ و مشکل ساز هست؟
    پاسخ:
    با سلام 
    مشکلات و عوارض بیماری تیروئید خطرناک است لطفا بدون نظر پزشک مصرف داروها را سرخود قطع ننمایید.
    سلام خوردن قرص Ld بااین قرص مشکلی ایجادنمیکنه؟
    پاسخ:
    با سلام
    خیر
    با سلام و تشکر
    من بیش از یک سال است که به دلیل کم کاری تیروئید صبح ناشتا یک قرص اثیروکس 100 استفاده می‌کنم.
    یک ماه پیش که آزمایش دادم، TSH نرمال بود.
    حدود دو هفته است که بعد از ظهرها بدن درد و سردرد دارم و بعضی وقت‌ها حالت تپش قلب و بی‌خوابی بهم دست می‌ده.

    نظرتون چیه؟

    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام 
    نیاز به ازمایش مجدد و بررسی دقیقتر میباشد
    سلام آقای دکتر.من دو سال هست که متوجه شدم کم کاری تیروئید دارم.ضعف حافظه هم بهم دست داده که میگن از علائمشه.همین دوز صد رو مصرف میکنم ولی نمیتونم چیزی رو به خاطر بسپرم.آیا قرص مکملی داره که درستش کنه یا نه.با سپاس.
    پاسخ:
    با سلام 
    شما میتوانید تحت نظر متخصصین از قرص های گیاهی مکمل که برای جلوگیری از فراموشی تجویز میشوند استفاده نمایید
    .
    سلام وقت بخیر . من جدیدا دچار ریزش شدید مو شدم ، و بعد یکسرى آزمایشات متوجه شدم کم کارى تیروئید دارم ، آیا بعد از مصرف دارو ریزش موهام قطع مى شه ، من در کل اضافه وزن ندارم ، امکان داره بازهم لاغر بشم ؟ :(
    پاسخ:
    با سلام 
    بله ریزش مو از علایم کم کاری تیرویید میباشد
    با درمان کامل این بیماری این عارضه هم رفع میشود 

    سلام،
    خانمی 28 ساله هستم و حدود یک سال و نیم هست که ورم صورت و پف دور چشم دارم، به همین خاطر چکاپ کلی دادم TSH4.82 بود و شش دهم بالاتر از حد نرمال، T3 و T4 هردو نرمال هستند، احساس خستگی کلی هم دارم، ضمنا قسمتی از ساق پای راستم هم مثل صورتم ثابت و همیشگی ورم غیر گوده گذار دارد.
    پف چشم خیلی در روحیم تاثیر داره طوری که دارم افسردگی میگیرم به خاطرش، به دکتر غدد مراجعه کردم ولی گفت چون کم کاری خفیف هستی قرص نمیدم یک سال دیگه آزمایش بده باز، و گفت شاید ورم صورتت به خاطر مشکلات هورمونی باشه چون pco دارم و سیپروترون و اسپیرونولاکتون داد، ولی ورم کوچکترین تغییری نکرد با وجود تنظیم پریود. لطفا راهنماییم کنید که از چی میتونه باشه
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    با سلام 
    به شما پیشنهاد میشود جهت ازمایشات کاملتر به متخصص کلیه و مجاری ادراری هم مراجعه نمایید.
    سلام ایا ١٠٠میل خارجی رو موجود دارید برا خرید ؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    در حال حاضر خیر
    سلام ایااین دارو باقرص کارنی تین  تداخلی ایجاد میکند
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر
    با سلام و خسته تباشید
    من خانمی 30 ساله هستم که 4 سال روزی نصف قرص لووتروکسین مصرف میکردم. ولی اخیرا  دچار ریزش مو و  خشکی شدید پوست شدم.بعد از آزمایش tshحدود 8 بود و همچنین میزان ویتامین d کمتر از 6 بود. دکتر مصرق قرص رو به روزی یک عدد تغییر داد.
    حالا سوالم اینه آیا خشکی پوست و ریزش موی من درمان میشه؟
    ضمناً کرم های مرطوب کننده اثر چندانی نداشت
    پاسخ:
    با سلام 
    با توجه به شرایطی که اشاره کرده اید خشکی پوست و ریزش مو به علت عملکرد غده تیرویید میباشد لطفا دوره درمان با دارو را کامل کنید
    سلام 
    من حدود ٣سال پیش برای تیروئیدم ب پزشک مراجعه کردم و دکتر گفتن ک شما تیروئیدت در مرز کم کاری و ب من قرصeutyroxinدادن ولی من بستع عارو کامل استفاده نکردم،و الان چن ماهی هس ک اقدام ب بارداری کردم ولی بی نتیجس،ب نظر شما میتونه علتش تیروئید باشه؟و اینکه میشه دوباره شروع کنم ب خوردن قرصا ؟
    پاسخ:
    با سلام 
    نیاز به ازمایش مجدد و در صورت نیاز مصرف مجدد دارو میباشد
    لطفا به پزشک متخصص مراجعه نمایید
    سلام من هفته 11بارداری هستم و بعد از انجام ازمایش و مراجعه به پزشک زنان به من گفته بچم ناتوان ذهنی میشه تیروئید من t3:201 به من همین قرص یوتروکس رامعرفی کرده حالا اگه مصرف کنم بازم فایده ای نداره توروخدا راهنماییم کنید دارم دیوونه میشم
    پاسخ:
    با سلام 
    بله دارو موثر خواهد بود 
    دارو را با توجه و نظر پزشک مصرف نمایید
    سلام
    من شش ساله کم کاری دارم و لوتیروکسین میخورم. ولی انگار ن انگار .
    فرق قرص های لوتیروکسبن با اثیروکس چیه ؟ کدوم بهتره ؟
    ممنون اگ جواب بدید.
    پاسخ:
    با سلام 
    داروی موثره یکی است فقط شرکت و کشور سازنده متفاوت است 
    در صورتی که بعد از مصرف شش سال این دارو تغییری در روند بهبود بیماری دیده نشده باید جهت بررسی دقیقتر زودتر از اینها اقدامی انجام میشد. لطفا به پزشک متخصص مراجعه نمایید.
    لطفا کامنت من رو درج و پاسخ دهید.
    ممنون
  • اسماعیل کاووسی
  • درود بر شما
    ببخشید دکتر جان من جایی خوندم ک نوشته بود خوردن گردو با داروهای تیرویید تداخل داره و نباید مصرف بشه . آیا منظور خوردن گردو برای همیشه هست یا منظور همزمانی مصرف گردو با دارو هست؟
    با تشکر
    پاسخ:
    با سلام 
    اگر فاصله مصرف این دو بیشتر از دو ساعت باشد مشکلی از لحاظ جذب دارو  ایجاد نمیشود
    ای بابا کسی نیست ج بده؟
    ب ما ک رسید وا رسید ؟
    :(
  • اسماعیل کاووسی
  • درود بر شما
    بسیار سپاسگزارم
    سلام من الان قرص المانی لوتریکسین مصرف میکنم قبلا ایرانیش مصرف میکردم ولی حالا المانیشو گرفتم حدود یه ماهه مصرف میکنم شب موقع خاب با ترشی شدید معده یا خشکی شدید دهان ونفس تنگی بیدار میشم ایا علت از قرصه یا نه لطفا راهنمایی کنید .
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر
    با سلام .من یک ماهه که هر روز نصف قرص تیرویید برای کم کاری مصرف میکنم.مشکل زخم معده هم دارم و امپرازول هم با فاصله 4 ساعت ازین قرص مصرف میکنم .اما احساس میکنم با شروع مصرف قرص تیرویید ناراحتی معدم بیشتر شده و سر دلم همیشه میسوزه و اسید معدم زیاد شده . بخاطر همین قرص تیرویید خارجیش رو گرفتم .بنظر شما مشکل معده ی من ازین قرصه؟
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر
    این دارو برای کم کاری یا پر کاری ترویید تجویز میشه،
    اخه من تروییدم پر کاره پزشک این دارو رو تجویز کرده، وقتی صبح ناشتا میخورم حالت تهوع دارم
    پاسخ:
    با سلام 
    برای کم کاری تجویز میشود
    سلام این دارو باعث ورم و پف صورت یا دست و پا می شود یا خیر چون بنده ب تازگیا این دارو رو ک مصرف میکنم هم سرگیجه دارم هم اینکه صورتم کلا ورم کرده؟؟ البته از نوع آلمانیشو دارم مصرف میکنم ؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    در صورت ادامه این مشکل مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه نمایید
    سلام ، من کم کاری تیروئید دارم و حدود دو ماهه ازاین قرص ها مصرف میکنم و از وقتی که این قرص ها رو مصرف میکنم دروران پریودی بشدت سختی و دردناکی دارم و حتی از موعد مقر حدود 18 روز عقب می افتم نمیدونم چکار کنم ؟
    پاسخ:
    با سلام 
    اختلال در عملکرد تیروئید باعث مشکلاتی در زمینه سیکل ماهانه میشود لطفا مصرف دارو را قطع ننمایید
    سلام خسته نباشید 
    مادر من حدود 4سال هست که تیروئید کم کار دارد و قرص لووتین0.1 استفاده میکرد ولی با مراجعه به فوق تخصص غدد حدود یک هفته اس که از قرص Euthyrox100 روزی یک عدد استفاده میکنن و از فردای آن روز دچار سرگیجه و سردرد و حالت تهوع شده‌اند، آیا مشکل از قرص؟ مصرف قرص را قطع کنن؟

    پاسخ:
    با سلام 
    لطفا به پزشک مراجعه نمایید
    سلام
    مدتیه قرص euthyrox 100 استفاده میکنم و دچار ریزش موی شدید شدم درصورتی که قبلا که levoxine sodium0.1 مصرف میکردم  مشکل ریزش نداشتم. علتش چیه؟
    پاسخ:
    با سلام 
    ریزش موی شما احتمالا به علت مشکلات تیروئید میباشد 
    لطفا جهت بررسی بیشتر به پزشک مراجعه نمایید
    سلام...
    قرص کم کاری تیروئید رو حتما باید ناشتا مصرف کنم؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام بله
  • مریم سازوار
  • سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر
    سازوار هستم از تهران 
    خانواده ما بطور ارثی خانومها در ناحیه زیر گلو وچانه موی زائد رشد میکنه با اینکه بطور ارثی هست میشه گفت من مشکل غددی وتئروید دارم یا خیر ؟
    بعلاوه اینکه من قرص والپرسندوز 500استفاده میکنم میشه راهنماییم کنید چون مشکل اضافه وزن شدیدی پیدا کردم 
    پاسخ:
    با سلام 
    مشکل تیروئید با بررسی و تست های ازمایشگاهی مشخص میشود لطفا به پزشک مراجعه نمایید
    سلام من پنج ماه لووتیروکسین  برای کم کاری تیرویید مصرف میکردم ولی الان حدود یک ماه از eytyrox استفاده میکنم این اواخر سردی دستو پاهام دوباره بر گشته ممکنه این دارو تقلبی و بی اثر باشه
    سلام من پنج ماه لووتیروکسین  برای کم کاری تیرویید مصرف میکردم ولی الان حدود یک ماه از eytyrox استفاده میکنم این اواخر سردی دستو پاهام دوباره بر گشته ممکنه این دارو تقلبی و بی اثر باشه
    پاسخ:
    با سلام 
    در صورتی که از داروخانه تهیه کرده باشید مشکلی ندارد
    سلام اقای دکتر من قرص ٥٠ المانی پیدا نمردم ١٠٠ ان را پیدا کردم نصف میکنم و میخورم چون دکتر ٥٠ را برای من تجویز کرده 
    این کار صحیح است یا تاثیر دارو را کم میکند ؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    اشکالی ندارد
    من باردارم این قرص میخورم ولی بعضی وقتا یادم میره ۶ ماهه باید برم ازمایش خون نرفتم 
    من باردارم این قرص میخورم ولی بعضی وقتا یادم میره ۶ ماهمه باید برم ازمایش خون نرفتم  میشه مشکلی برای بچم پیش اومده باش غلبار گری که گفت سالم ولی میگم ممکن مشکل پیدا کنه
    پاسخ:
    با سلام
    خیر نگران نباشید  منتها در مصرف صحیح دارو دقت نمایید.
    سلام
    مربی بدنسازی اینجانب جهت رژیم چربی سوزی  و ساخت بافت عضلانی دوز ١٠٠ میل رو تجویز کرده روزی 
    یک عدد قبل از تمرین..
    میخواستم ببینم آیا مصرف بکنم یا نه
    ممنون 
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر توصیه خود سرانه ی این دارو توصیه نمیشود.
    سلام بنده 28ساله بخاطر وزنی که حدود 8کیلو کم کردم به دکتر مراجعه کردم،یک سال بیشتره از این قرص استفاده میکنم،چند ماهه تپش قلبم بیشتر شده و سه ماه پیش رفتم دکتر اکو کردم گفت مشکلی نیست..چکار کنم لطفا راهنمایی کنید....
    پاسخ:
    با سلام 
    لطفا به پزشک متخصص غدد جهت بررسی عملکرد غده تیروئیید مراجعه نمایید 
    سلام من پر کاری تیروئید دارم از داروخانه داروی خارجی نسخمو درخواست کردم این قرص روداد ولی تو مطالبتون نوشتید برای کم کاری تیروئید است آیا داروخانه اشتباه به من این قرص رئو داده یا فرق نمیکنه

    پاسخ:
    با سلام 
    کاربرد این دارو در کم کاری تیروئید میباشد
  • اذر مقصودی
  • سلام اقای دکترمن پیش دکترداخلی رفتم برای من ازمایش نوشت وجواب که دیدگفت کم کاری تیرویددارم ولی وزن من ٥٧ کیلوهست باقد١٦٠ نه چاق میشم نه لاغر این قرصها روی وزن من تاثیر میذاره وزن من کم میکنه؟

    پاسخ:
    با سلام 
    در حال حاضر این دارو برای تنظیم فعالیت غده تیروئید برای شما تجویز شده لطفا دوره درمان را کامل کنید
    سلام.من این دارو را ۳ ماه است استفاده میکنم اوایل استفاده احساس لرزش پا داشتم و الان جدیداً تپش قلب شدید میگیرم و دردهای عضلانی آیا این عوارض از استفاده این دارو است؟واینکه باید این دارو رو قطع کنم؟
    پاسخ:
    با سلام 
    قطع دارو بستگی به نظر پزشک دارد

    سلام

    من این دارو رو برای لاغری میخورم ایا اثر داره یا نه ؟

    پاسخ:
    با سلام 
    در صورتی که علت چاقی کم کاری تیروئید باشد بله موثر است
    سلام من 17سالمه ویک روز درمیان نصفشو میخورم البته باتجویزپزشک اشکالی نداره بنظرتون؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام
    در صورت داشتن مشکلات تیروئید و انجام ازمایشهای دوره ای مصرف ان بلامانع است
    سلام خسته نباشید من آزمایش دادم تیروئیدم کم کاربود بعددکتراین قرص واسم نوشت گفته یک روز درمیان نصفش بخور ولی الان نظرات خوندم اکثرا دوزی یکی میخورن چیکارکنم؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    شما به نظر پزشک معالج خود توجه کنید.
    باسلام و خسته نباشید
    من به تازگی تومور هیپوفیز داشتم که جراحی کردم و کل تومور را برداشتن، یکماه قبل از عمل کمی تیروییدم کم کار شد که چندروز بعد از عمل شروع به قرص لووتیروکسین سدیم کردم . الان ٢ هقته است که قرص میخورم و خارجی شو گرفتم که استفاده کنم. میخواستم بدونم این دارو رو دایم باید استفاده کنم یا ممکنه با متعادل شدن غده هیپوفیز نیازم به دارو رفع بشه؟ 
    ممنونم
    پاسخ:
    با سلام 
    برای اینکه از ادامه ی مصرف دارو اگاه شوید نیاز به ازمایشهای دوره ایست و اینکه عملکرد بدن بررسی شود
    سلام من کم کاری تیروئید دارم و کیست تخمدان هم دارم ممکن مربوط به تیروئیدباشه؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    بله ممکنه ولی نیاز به بررسی و ازمایشهای خاص داره 
    سلام 
    من مادرم این قرصeuthyrox و واسه تیروئید مصرف میکنه ولی عوارضش زیاد چون هی ضعف میکنه دست و پاش حالت تشنج داره میپره  .چیکار کنیم؟
    پاسخ:
    با سلام 
     دارو را با تشخیص و توصیه پزشک قطع نمایید 
    باسلام.مردی 35ساله هسم.تازه متوجه شدم مشکل تیرویید دارم.دکتراسیروکس 100تجویزکرده.پوست صورتم لک داره دستوپاهام پف داره.بعدازچندوقت قرص تاثیراتشو نشون میده؟
    پاسخ:
    با سلام 
    به محض تنظیم شدن هورمونهای تیروئئید این مشکلات رفع میگردد که بسته به سیستم بدن افراد و نوع مشکلات متفاوت است .
  • علی کاظم زاده
  • سلام خسته نباشید من ازاین دارم میخورم ولی ازوقتی مصرف میکنم تپش قلب ناکهانی.درد استخوان.لرزش رست و پا.سرگیجه دارم البته من کمخونی هم دارم ب نظرتون چیکارکنم
    پاسخ:
    سلام لطفا به پزشک متخصص مراجعه نمایید
    سلام پزشک قرصEuthyrox با دوز 100 را روزی یک عدد تجویز کرده .ایا میشه Euthyrox با دوز 50 را دوعدد در روز بجای 100میکرو استفاده کرد؟ مشکلی پیش نمی آورد؟ 
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر مانعی ندارد
    سلام.
    من به تجویز پزشک روزی یک و نیم قرص لووتیروکسین مصرف میکنم.اگر نصف قرص امروز در مجاورت هوا باشه و برای فردا استفاده کنم مشکلی نداره؟
    پاسخ:
    با سلام 
    بهتر است این حالت در مورد هیچ قرصی صورت نگیرد چون مواد موثره دارو تحت تاثیر رطوبت و هوا ممکن است دچار تغییرات شوند
    سلام
    ندول تیرویید در لوپ راست و چپ دارم دکتر اثیروکس تجویز کرد چقدر طول میکشه خوب بشم ؟ آیا تاثیری داره؟

    پاسخ:
    با سلام 
    تاثیر دارو با توجه به انجام ازمایشهای دوره ای مشخص میگردد
    سلام،وقت بخیر 
    ببخشید من تیروئیدم کم کاره.دو ساله دارم دوز ۵۰ هر روز ناشتا مصرف میکنم البته از نوع ایرانی 
    شنیدم آلمانی بخرم بهتره و بعد دو سال کاملا مشکلم برطرف میشه.
     آیا صحت داره؟
    و اگر صحت داره بهتره کدوم دوز رو بصورت روزانه استفاده کنم؟
    پاسخ:
    با سلام 
    بله در صورت دسترسی به برند المانی 
    همین دوز را استفاده کنید
    سلام من این دارو رو هر ماه برای خواهرم میارم 
    کسانی که نتونستند تهیه کنند با شماره من در تلگرام تماس بگیرند 

    سلام من  قبلا قرص لوترکسین مصرف می کردم خوب بود ن یه چند ماه متوجه شدم کار نمی کنه علت چیست.
    پاسخ:
    با سلام 
    ببخشید چطور  خودتون متوجه شدین کار نمیکنه ؟؟؟؟ بدون انجام  ازمایشهای مربوطه ؟
  • یمینق،یایایی
  • ایا با خوردن سه تا از euthyrox 100 میمیری؟؟؟
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر 
    باسلام و تشکر
    مصرف قرص تقویتی Day-vit activeهمراه با قرص Euthyroxاشکال نداره؟
    پاسخ:
    با سلام 
    خیر مانعی ندارد 
    سلام ببخشید من قبلن لووتیروکسین سدیم استفاده میکردم بد ک ازمایش تیروعید دادم مث اینکه تیروعیدم بیشترشده بود میخواستم ببینم دلیلش چی بوده ک زیاد شده تیروعیدم الان ی قرص خارجی دگه داده اثیروکس آر ١٠٠ ؟ میشه جواب بدین
    پاسخ:
    با سلام 
    تیروئید بیشتر شده؟؟؟ متوجه توضیحاتتون نشدم 
    لطفا با نتایج ازمایش به پزشک متخصص غدد جهت درمان مراجعه کنید
    سلام من17 سالمه و کم کاری تیروئید دارم با روزی 1عدد از این قرص قدم افزایش میابد؟
    پاسخ:
    با سلام 
    از مصرف خود سرانه دارو جدا خودداری کنید
    کم کاری تیروئید بالینی دارم. دکتر گفت نیاز نیست قرص بخوری. ولی من خودم هررزو میخورم بعد 3 ماه ازمایش دادم tsh من کاملا نرمال شد و قرص رو قطع کردم ولی باز tsh  به شدت بالا رفت! به نظرتون چیکار کنم؟  همه قسمتهای آزمایشم نرماله فقط TSH من 9 است.  
    پاسخ:
    با سلام 
    از مصرف خود سرانه دارو جدا خودداری کرده و به متخصص غدد مراجعه نمایید
    سلام وقتتون به خیر من مالزی زندگی میکنم و از ژانویه متوجه توده ای طرف چپ گردنم شدم آزمایش دادم و نه کم کاری و نه پر کاری تیرویید بود و اسکن دادم مقدار زیادی در قسمت راست غده دارم و در قسمت چپ دو تا بزرگ و مقداری کوچک که رفتم پیش دکتر جراح و به من این قرص را تجویز کردن و گفتن شش ماه استفاده کنید دوباره اسکن میگیریم ببینیم تغییر کرده یا نه چون اصلا نمیدونن چیه به نظر شما تجویزشون درست است و من حدود چهل روز است استفاده میکنم ادامه بدهم یا قطع کنم و دوباره به دنبال مشکل باشم 
    پاسخ:
    با سلام 
    دوره درمان را با توجه به نظر متخصص کامل کنید 
    لطفا به پزشک خود اعتماد کنید 
    سلام .خسته نباشین.ببخشید من الان یماهه ک قرص لووتیروکسین سدیم ۰/۱ مصرف میکنم ولی هیچ فایده ای نمیده مثل قبل چجور بودم همونجور بیحوصله واحساس خفگی و.. میکنم من الان چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید؟
    پاسخ:
    با سلام 
    جهت انجام ازمایشهای مربوطه و بررسی عملکرد تیروئید و بررس علایم به متخصص غدد مراجعه نمایید 
    سلام اقای دکتر مادر من دکتر غدد رفته و دکتر گلته ندول داره روی تیروئیدش با این قرص رفع میشه؟
    ندول تیروئید خطرناکه؟؟؟ خواهش میکنم جوابمو بدید
    پاسخ:
    با سلام 
    لطفا به پزشک متخصص خود اعتماد کرده و دارو را در دوره درمانی توصیه شده مصرف نمایید
    با سلام و عرض ادب ، من کم کاری تیروئید دارم و قرص اثیروکسی 100 مصرف میکنم ، مدتی است که پلک چشام پف میکنه و شدیدا خارش دارن ، میخواستم بدونم این از عوارض مصرف این قرص ها می باشد اگر راهنمایی بفرمائید دعاگویتان خواهم بود . با تشکر
    پاسخ:
    سلام خیر عوارض این دارو نیست 
    سلام. وقتتون بخیر. کسی که بخواد روزه بگیره میتونه قرص رو سحر قبل افطار بخوره؟ 
    پاسخ:
    بله
    سلام اقای دکتر من 27سال سن دارم و خیلی زیاد خسته میشم مراجعه کردم ب دکتر و قرص اثیروکس تجویز کرده خواستم بدونم چ مدت باید مصرف کنم تشکر. 
    پاسخ:
    بستگی به نظر پزشک معالج دارد
    سلام،چند روز پیش منو دخترم آزمایش دادیم جفتمون تیروئیدمون کم کار بود دکتر،لووکسین داد منتها وقتی دخترم می خوره گاهی احساس نفس تنگی می کنه البته نه شدید،می خواستم بپرسم چیکار باید بکنم؟
    پاسخ:
    تنگی نفس از عوارض این دارو نیست
    سلام. با عرض ارادت
    قرص euthyrox 0.1 موجود دارید؟ اگر بله لطفا تاریخ مصرفش و قیمتش را بفرمایید یا ایمیل بزنید. بسیار ممنونم.
    پاسخ:
    خیر متاسفانه
  • زهرا سالاری
  • سلام

    من ماه قبل یک رابطه حفاظت نشده داشتم و بلافاصله بعد اون قرص اورژانسی مصرف کردم و سر وقت پریود شدم،بعد از اون آزمایش چکاپ کلی دادم و مشخص شد کم کاری شدید تیرویید دارم و دکتر قرص euthyrox 50 رو تجویز کرد یک ماهه مصرف میکنم اما الان از زمان سیکلم گذشته و پریود نشدم ایا ممکنه باردار باشم یا اینکه بخاطر مصرف این قرص دوره ماهانه به هم ریخته؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ:
    اختلال در زمان سیکل به علت مصرف قرص اورژانسی و کم کاری تیروئید میباشد

    باسلام خدمت شما

    آقای دکتر من با کم کاری تیروئید مواجه و تحت نظر پزشک قرص یوتیروکس 100 ناشتا مصرف میکنم. هنگام ناشتایی قبل از مصرف قرص سیر خام مصرف میکنم.آیا مشکلی بوجود نمی آید؟ خواهش میکنم جواب بدید. متشکرم

    پاسخ:
    سلام خیر مصرف همزمان مشکلی ندارد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی